Vegan Challenge – Week 4

Week 4 is voorbij! Dat betekent niet dat deze challenge over is, want die gaat nog door tot zondag. Dit betekent wel dat ik al vier weken compleet veganistisch eet. Deze week voelde voor mij als normaal: ik merk dat ik niet eens meer omkijk naar etenswaren die niet veganistisch zijn. Ook vind ik het bedenken van recepten en boodschappen doen een stuk makkelijker. Fijn!

Afgelopen donderdag at ik een lekkere couscous salade met verschillende groenten waaronder; gegrilde aubergine, paprika, bos ui, avocado en gebakken kastanjechampignons. Daarover heen strooide ik geroosterde pijnboompitjes.

Vrijdag ging ik met Niels uiteten. Niels wilde graag een veganistisch restaurant uitkiezen (wie had dit ooit gedacht?) en hij vond Well Being. Hier hebben we súper lekker Vietnamees gegeten. Binnenkort wil ik een artikel schrijven met allemaal veganistische hotspots in Keulen, want ik ben tot de ontdekking gekomen dat er veel aanbod is.
Zaterdag is mijn broertje uit Nederland overgekomen voor een weekend in Duitsland. Tijdens de lunch at ik een tosti met veganistische kaas. Aan die smaak moet ik nog wel wennen, maar ik vond het heerlijk om weer een keer ‘kaas’ te eten. ’s Avonds koos ik een restaurant uit waar ik goede verhalen over heb gehoord: Ecco. Laat dit restaurant nou ook bij mij om de hoek zitten. Bij Ecco serveren ze een veganistische kaart, maar er is ook kaart voor de carnivoren onder ons. Perfect, want zo hoef ik mijn vrienden en familie niet te ‘dwingen’ om ook veganistisch te eten. Naast het feit dat ik veel keuze had uit de gerechten, was het eten heerlijk: zowel bij mij als bij mijn broertje en Niels. Grote porties, niet duur en goed op smaak. Zondag stond wat sight seeing op het programma en we lunchten bij Schmitz. Helaas was er voor mij niet veel keuze en werd het een linzensoep. Wel een ontzettend lekkere en goed gevulde soep. Als toetje nam ik ijs: mango en frambozen sorbetijs. Heerlijk! Als diner gingen de jongens voor burgers die ze bij Die Fette Kuh haalden. Ik koos er voor om zelf een lekkere veganistische burger te maken.

Op werk zijn ze door mij geïnspireerd en daardoor zijn de boodschappen die wekelijks worden geleverd uitgebreid met heerlijk verschillend broodbeleg. Van een soort veganistische tomatensalsa, tot een pikante paprika- cashew spread. Maar ook een linzenspread en iets met gember en appel. Afgemaakt met waterkers, avocado en komkommer heb je een heerlijke lunch.
In de avond had ik een uitje met werk en dat betekende dat ik weer uiteten ging (oeps!). En jawel, er werd weer gekozen voor een burgertent: Hans im Glück. En hier was ik heel blij mee! Het is niet dat hier de allerbeste burgers van Keulen worden geserveerd, maar je hebt hier keuze uit maar liefst drie veganistische burgers. Daarbij at ik zoetaardappelfriet en ze hadden zelfs een ‘Hans im Glück’ veganistische frietsaus. Wat een luxe! Iets minder blij was ik de volgende ochtend, want ik zat nog steeds vol. Typisch gevalletje van de ogen die groter waren dan de maag. 

Dinsdag maakte ik een gerecht klaar met ingrediënten die nog in de koelkast lagen. Ik at een bulgur salade met verschillende groenten: gegrilde aubergine, gebakken paprika, bos ui, gebakken courgette, kikkerwten en ik had nog een blik tomatenpuree die ik daar overheen gooiden. Lekker! Ook had ik nog tofu over die ik kruidde met kurkuma en cayennepeper. Dit gerecht bleek zo veel te zijn dat ik hier woensdag nog van kon eten. Dat voelt extra goed: geen dierlijke producten gebruiken en ook geen etenswaren weggooien.

Deze week is ontzettend goed verlopen en ik heb niet gesnakt naar andere etenswaren.
Ik heb alleen mezelf voorgenomen om morgen écht B12 te kopen. Ik ben namelijk moe en mijn lichaam voelt zwaar. Dit kan er ook mee te maken hebben dat ik het niet zo naar mijn zin heb op werk. Verder heb ik een paar dagen last van een opgezette buik. Terwijl ik verwacht had dat dit compleet weg zou zijn. Anyway, genoeg reden om morgen even langs de winkel te gaan. Wel ziet mijn huid er goed uit!

(Visited 107 times, 1 visits today)

3 Comments

  1. Pingback: 7 tips om vaker plantaardig te eten | Quirines blog

  2. Pingback: 7 tips om vaker plantaardig te eten | Quirines

  3. Pingback: The Vegan Effect bestaat één jaar! (en wie jarig is trakteert) - The Vegan Effect

Laat een comment achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *